Eduguide

האם אתה מקשיב לי- חלק א'

האם אתה מקשיב לי? על הקשב בגיל הרך – עוזני אביה חלק ראשון – הסבר ותאוריה מיומנויות הקשב הן אוסף של יכולות המאפשרות לכל היצורים החיים לסנן ולעבד כמויות מידע גדולות לצורך הסתגלות למצבים קיימים ויצירת תרחישים חדשים של פעולה. מערכת הקשב הינה הכרחית להתפתחות כל המיומנויות הקוגניטיביות כמו גם …

האם אתה מקשיב לי – חלק ב' – הצעות לפעילויות לטיפוח קשב

האם אתה מקשיב לי? על הקשב בגיל הרך – עוזני אביה חלק שני מיומנויות הקשב הן אוסף של יכולות המאפשרות לכל היצורים החיים לסנן ולעבד כמויות מידע גדולות לצורך הסתגלות למצבים קיימים ויצירת תרחישים חדשים של פעולה. מערכת הקשב הינה הכרחית להתפתחות כל המיומנויות הקוגניטיביות כמו גם היכולות לויסות תחושתי …

לא ירד גשם שנוח החל לבנות את התיבה – תכנון מקדים לשנה החדשה

"לא ירד גשם כשנוח החל לבנות את התיבה" תכנון מקדים = שנה חדשה קלה שאלו את ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח, על הבעיות המרכזיות בטיסה אל הירח. על כך הוא ענה בבדיחה: "שתי הבעיות היחידות אותן אתה צריך לפתור כאשר אתה נוסע לירח הם איך להגיע לשם ואיך לחזור. …

ספר "נועם גיבור האור"

השבוע ראה אור ספר חדש "נועם גיבור האור" מאת מרגלית אילון. הספר מיועד לילדים בגיל הרך, עוסק בהתמודדות עם פחדי לילה ומעניק לילד כלים רוחניים ורגשיים להתגברות ולהעצמה. נועם חולם חלום רע, מפלצת מפחידה מופיעה בחדרו, אך הוא מתגבר עליה בעזרת ידידו המלאך השומר, וכעת הוא משתף את כל הילדים ומלמד אותם את הסוד: כיצד מגרשים …

ראש השנה – בדרך להבנה

ראש השנה בדרך להבנה – חקר שם החג ומשמעותו. קווים מנחים  לגיל הפעוט (שנה עד ארבע) המילה ראש מופיעה במילים נלוות אחרות המרמזות לנו על חלק ממשמעויותיה: ראשון, בראשית, רֹאשן ועוד. להערכתי מקור הצימוד בין "ראש" לראשוניות, נוצר בראש ובראשונה בגלל העובדה שהאיבר הראשון שמגיח מתעלת הלידה הוא ראש התינוק/ת. …

בובתי

הבובה הינה ייצוג פיסי מלאכותי של אדם, חיה, יצור ספרותי או דמיוני. הבובה משמשת למשחק או לקישוט והיא עשויה ממגוון חומרים. בובות קיימות בתרבות משחר ימיה מחמר ומעץ ובהמשך מפורצלן ומבד ואילו בובות פלסטיק פותחו לאחר מלחמת העולם השנייה. מעצבי בובות מחפשים מאז ומעולם דרכים שונים להאניש את הבובה על …

קווים מנחים למשימות אורייניות בגילאי הגן/ אביה עוזני

קווים מנחים למשימות אורייניות בגילאי הגן/ אביה עוזני "מה למדת בגן היום, ילד מתוק שלי?" שאלה זו מתוך השיר המפורסם מייצגת שאלות של הורים רבים "המתעוררים" בדחיפות אל תהליכי הידע של הילדים שלהם כאשר אלו מגיעים לגיל ארבע בקירוב. גם לפני כן ההורה שואל ומתעניין אולם החרב המתהפכת של הגן …

פעילויות לפיתוח הבעה רגשית

כמחנכים והורים אנו נוטים להקדיש זמן רב לפיתוח מיומנויות היסוד הקוגניטיביות שאנו מאמינים שיקדמו את הילדים שלנו. בחרתי להביא בפניכם פעילות בדגש על הבעה רגשית, משום שאני מאמינה, שמיומנויות אפקטיביות ויעילות של הבעה, ויסות ושליטה רגשית, הן תנאי הכרחי להתפתחות הילד בגיל הרך. כאשר עולמו הרגשי של הילד מאוזן ומווסת …

גמילה בהצלחה

סיכום זה מתבסס על ספרה של דר עדנה כצנלסון- המדריך לגמילה מחיתולים/הוצאת עמיחי, על ספרן של דר' רונית פלוטניק ומירה אשל – ספר הגן/ בהוצאת הקיבוץ המאוחד, על מחקרים בתחום ועל הניסיון שהצטבר בגנים בהדרכתי, בהובלה מקצועית של תהליכי גמילה.  מידע – עם הגיל מתפתחת שליטה נוירולוגית המאפשרת לילד לשלוט …

בתאבון אוכלים בגן

בתאבון – אוכלים בגן תזונת הילדים מהווה נושא חשוב המדובר בתקשורת בין הורים לצוות הגן. בחרתי לכתוב מאמר קצר זה על מנת להבהיר נקודות חשובות הקשורות לאחריות המשותפת שיש לגן ולהורים לגבי אכילה ותזונה בגן. ידע כללי חשוב לדעת שתזונה קשורה באופן ישיר לחיי הרגש שלנו. למשל כשאנחנו עצבניים- חלק …