ראיון עבודה לקבלת אנשי חינוך לארגון

תהליך הקליטה של עובד חדש לארגון, הינו מורכב. תחילה על המועמד לעבור ראיון קבלה. המסמך הבא מתאר את המוקדים שאליהם צריך לשים לב בזמן הראיון כולל שאלות מנחות בזמן הראיון. במידה ומצליחים לסנן מתוך המועמדים את האדם המתאים חוסכים לארגון זמן יקר. כאשר התחלופה מאוד גבוהה, ניתן להניח שראיון הקבלה לא נעשה נכון.

ראיון עבודה לקבלת אנשי חינוך לארגון

קבעו מועד לראיון למספר אנשים באותו היום. אל תתנו תשובות במקום. מפו מראש את סוג האנשים הדרושים לכם ואל תתפשרו, גם אם לא מצאתם מועמדים מתאימים בראיונות שניהלתם. במידה ויש באפשרות אדם נוסף, שאתם סומכים על שיקול דעתו, שבו יחד. תמיד המבט של שני אנשים טוב יותר ממבט של אדם אחד.

טרום ראיון:

בקשו מן המועמד להביא עמו :קורות חיים, מסמכים המאשרים את השכלתו במידה ויש וכל המלצה שיש ברשותו ממקומות עבודה קודמים. בקשו מן המועמד לציין ליד מקומות העבודה שבהם עבד מספר טלפון.

שימו לב לפרטים הבאים עוד בטרם החל הראיון:

  • האם המועמד הגיע בזמן
  • האם הוא לבוש כהלכה.
  • האם הגיע מצוייד בכל הדרוש

הכינו מראש חוזה עבודה רצוי לכם והגון לעובד. בחוזה העבודה פרטו תנאים נוספים מעבר למשכורת ולזכויות הקבועות בחוק, לדוגמת:

  • מתי העובד ייקח את חופשתו.
  • מהי תגובתכם להיעדרויות שונות (כמו: ההורים מוזמנים לגן של בתי ביום שישי ליום יצירה),
  • האם תדרשו מסמך המעיד על ימי מחלה,
  • האם העובד זכאי לבחור את יום החופשה שלו,
  • ישיבות
  • אוכל
  • הפסקות
  • האם אינכם מסכימים כי העובד יעבוד 6 ימים בשבוע…..
  • כמו כן פרטו את התגמולים שהעובד יקבל על כל עשייה ויוזמה מעבר לנדרש:
  • בונוסים בשכר,
  • תנאי עבודה משופרים,
  • קידום …..

בזמן הראיון

הקפידו לרשום כדי שתוכלו להתבונן בכתוב אחרי הראיון.

א.     בקשו מהמועמד לספר על עצמו- תנו לו להציג את עצמו ורק שאלו שאלות הבהרה.

ב.     שאלו שאלות עקרוניות מהותיות כמו: מה נראה לך הדבר החשוב ביותר בעבודה עם ילדים, מה הכי חשוב לדעתך בשיחה עם הורים, כיצד תבחר לספר להורה כי ילדו הרביץ בגן כל היום, דרג לי 5 ערכים שלאורם חשוב לך לחנך ילדים, אם הורה כעס והתרעם עליך מה תעשה? לפי מה אתה קובע מה תעשה עם הילדים היום?, מ1-10 עד כמה את/ה מאורגן ומסודר, מנה 2-3 תכונות מרכזיות המאפיינות אותך…..

ג.      בקשו מן המועמד לכתוב (בנוכחותכם) כחצי עמוד מדוע הוא סבור שהוא מתאים למשרה המוצעת וכדאי לכם לבחור בו. בינתיים קראו את קורות החיים של המועמד ואת כל המסמכים שהוא הביא. (אל תקבלו מועמדים לגן שאינם יודעים לכתוב ללא שגיאות גסות, בשפה פשוטה כמה משפטים על עצמם. אלא אם כן הם מעידים על עצמם כבעלי לקות למידה אז אין שום קשר בין הכתוב ליכולות השפתיות שלהם.

ד.     תנו למועמד לקרוא את הדרישות שלכם (כל התוספות לחוזה) ושאלו אותו האם יש לו השגות בעניין או שדרישות אלה מקובלות עליו.

ה.    סיימו את הראיון והבטיחו תשובה בזמן קצר מאוד. זכרו כי את מועמדים מחפשים בכמה מקומות בבת אחת ואף אחד לא יחכה לתשובה שלכם זמן ממושך. לכן חשוב להתארגן ולקבוע מספר ראיונות עבודה רב ככל האפשר באותו היום.

לפניכם מחוון לראיון של אנשי צוות בארגון

פרטי המרואיין

תפקיד מיועד

פרטים אישיים

השכלה כללית ומקצועית (במידה ולא סיים לימודים לברר מדוע)

קורסים או השתלמויות מקצועיים (מי יזם את היציאה ללמוד ומי מימן)

ידיעת שפות

שירות בצה"ל ותפקידים.

מצב בריאותי

ניסיון מקצועי: קודם

א.     מקומות תעסוקה,מהות התפקיד ותקופת הזמן

ב.     ברור סיבות עזיבה

ג.      ברור מערכות יחסים עם אחרים בעבודות קודמות

ד.      ברור תפקוד בעבודות קודמות: כיצד העריכו הממונים עליך בעבר את תפקודך  ועל מה התבססה הערכתם, על מה זכית לתשבחות, על מה הובעה תחושת חוסר שביעות רצון.

ה.     תאר את יום העבודה ואופיו בתפקידך הקודמים: איזה מיומנויות נדרשו ממך ואיזה בעיות נאלצת לפתור  ואיזה החלטות קבלת.

ו.       בדיקת מניעים ועמדות כלפי העבודה: מה נתן לך סיפוק ומה הפריע לך, מה היו לדעתך הישגיך או כישלונותיך.

ז.      אילו שינויים או חידושים יזמת בעבודותיך הקודמות.

ביחס לתפקיד המיועד

א.     תאר מה תצטרך לעשות בתפקיד המוצע לך, כיצד אתה מגדיר את התפקיד.

ב.     כיצד היית מעצב את יום עבודתך כך שיתאים לך ביותר

ג.      אילו כישורים יש לך שעשויים לתרום לך בהצלחה בתפקיד

ד.      בהנחה שתקבל את התפקיד , במה תוכל לתרום מיידית ובמה תזדקק להשתלמות.

תוכניות לעתיד

א.     אם הייתה לך בחירה חופשית כיצד היית מתכנן את מסלול חייך. מה היית משנה.

ב.     מהם תוכניותיך לעתיד(בכל התחומים) ובמה מותנית הגשמתן.

ג.      כיצד התפקיד משתלב או מפריע בתוכניות אלה.

ד.      מהם ההחלטות החשובות ביותר שקבלת בחמש שנים האחרונות

העדפות חברתיות ותרבותיות

א.     מהם סוג האנשים שאתה נלהב או אוהב להיות בחברתם. ממי היית מסתייג?

ב.     מהו חוג חבריך היום?

ג.      כיצד אתה מבלה את זמנך הגלוי

ד.      מהם ההתעסקויות החביבות עליך ביותר והמעניינות אותך.

ה.     האם יש לך מקצוע משני או תחביב.

ו.       האם אתה משתייך לארגונים או התאגדויות חברתיות, מקצועיות, ספורטיביות…

מניעים

מה מניע אותך להצטרף אלינו?

מה גורם לך להאמין שאתה מתאים לעבודה זו ולאנשים שעובדים כאן?

מהם ציפיותיך ממקום העבודה החדש

תכונות ומאפיינים

אדם מבוגר יכול להבחין בין מעלותיו ומגרעותיו. תאר את התכונות האלה בתוכך.

  • יש להציג מצבים שבהם צריך לקבל החלטה, לשתף או כל תכונה אחרת הנדרשת לתפקיד, לתאר את המצב ולבקש הערכה או תגובה מהמרואיין.
  • יש לבקש לסכם את קורות החיים או כל דבר אחר על פני חצי עמוד.
  • יש לשים לב לכושר הביטוי של המרואיין ולשפת הגוף שלו.
פורסם בקטגוריה הסדר בארגון החינוכי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>