פני האדם – פעילות חקר לגיל הרך

פני האדם – פעילות חקר לגיל הרךהצעה לדרך עבודה עם התמונה

1.     מגדילים את התמונה ומציגים אותה לילדים.

2.     שואלים שאלות לגבי מהות התמונה: מה מוצג (פנים וחלקיהם), איך מוצג (בעזרת ידיים) כמה ידיים (מעט הרבה, אפשר למנות)….

3.     שואלים את הילדים כיצד לייצג בעזרת הידיים את העיניים. כולם מנסים לעשות ואם יש צורך מדגימים. כך עושים על כל חלקי הפנים ואפשר גם על לנסות את חלקי הגוף הנוספים.

4.     מנסים לשתף שני ילדים שיעשו יחד ( למשל, פנים ואף) כל אחד תורם את שלו.

5.     אפשר לבנות יחד פנים מצחיקות כאשר החלקים אינם במקומם.

6.     עם ילדים גדולים יותר, חשוב ללמד ולתרגל את מילות היחס שמתייחסות לקשר בין האיברים שבפנים. כמו: הפה נמצא מתחת לאף, העיניים נמצאות מעל לאף וכדומה.

7.     אפשר להזמין ילדים למשש בעיניים קשורות את הפנים של ילדים אחרים ולזהות את חלקי הפנים. מול מראה ניתן לעשות פרצופים, העוויות ואפשר גם שכולם יחקו הבעת פנים של ילד אחד.

8.     אם הילדים מתעניינים אפשר להראות פנים שונות מצוירות באמנות. בנוסף ניתן ללמד את הקשר בין הפנים לחושים וכמו כן לאפשר עיסוק בנושאים הנ"ל דרך הבעה ויצירה בחומרים שונים.

9.     למיטיבי לכת: מיתן להרכיב דמויות שונות על ידי שיתוף של איברי הגוף של כל הילדים. למשל: תולעת או מרבה רגליים, או תמנון או עץ וענפיו. צריך רק דמיון. זוהי דרך טובה בה ילדים מבינים שעל מנת ליצור שיתף ותחושת שייכות כל אחד צריך לתרום משהו.

נסו ותיהנו. אביה

פורסם בקטגוריה חומרים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>