משחק פורים

כחודש לפני פורים מצאתי את הצוות בבית ספרי עייף. המשימות החינוכיות הרבות וחופשת הפסח הרחוקה תרמו את שלהם והמרץ הרגיל שאפיין את חדר המורים הלך ואזל. בעקבות זאת החלטתי כי זה הזמן להמריץ את רוח הצוות במשחק מהנה, שילווה את בית הספר לשבועות מספר עד לחג הפורים. בחג הפורים ערכנו מסיבה שבה תוצרי המשחק המשותף באו לידי ביטוי.

כל בית הספר חולק לקבוצות של כ-8 איש בקבוצה (אנשי הצוות שובצו לקבוצה על ידי).כל קבוצה קבלה צבע ומספר. הקבוצות ע"פ הצבע והמספר  נכתבו על בריסטול גדול יחד עם הוראות המשחק  כ-3 שבועות לפני המסיבה.

המשחק: "חפש את המטמון" התפרש על פני שלושה שבועות כאשר כל שבוע הוטמנו חלק מפתקאות משימה בצבעי הקבוצות השונות. הקבוצות היו צריכות למצוא את הפתקאות ולפעול לפי המשימות הכתובות בפתקה. את תוצרי המשימות הם הביאו לערב הגיבוש.

הערות מסכמות:

המשחק גרם לשמחה רבה בין אנשי הצוות. ההפתעה הייתה גדולה והרוב המכריע שיתף פעולה עם המשחק. במהלך שלושת השבועות פגשתי במסדרון אנשים צוחקים, מתחננים לרמזים, מבטיחים "שוחד" אם אגלה להם היכן טמונים הפתקים. חיפוש הפתקים הראשונים שהיו מוטמנים בחדרי, חדר המנהלת, גרם לצחוקים נבוכים כאשר אנשי הצוות נכנסו לחדרי וחטטו בדברים השונים על מנת למצוא היכן הוטמן הפתק של קבוצתם. המשחק היה עבורי דרך נפלאה להכיר את אנשי הצוות שלי מהיבטים נוספים. גיליתי חוש הומור, חברות טובה, מנהיגות, נכונות לחלוק ולשתף פעולה וגם צדדים פחות נעימים אצל חלק מן האנשים.

אולם ההבנה כי פעלתי נכון הגיעה מאחד מן המשובים הספונטניים. אחת המורות שפגשתי במסדרון בתקופה זו אמרה לי: "איזה כייף שחשבת עלינו ועשית את הכל". אמירה זו גרמה לי להבין כי אחריות לרוח הצוות ולאקלים הבית ספרי היא אחריות ישירה של ראש הארגון. קל לצאת ידי חובה ולהטיל את המשימה על מישהו אחר בארגון או לקנות בכסף שירותים מעין אלה. אולם תכנון ועשייה כאשר הם נעשים באופן ישיר על ידי ראש הארגון, הופכים להיות מאוד משמעותיים לצוות העובדים.

המסיבה עצמה הייתה מאוד מרגשת ומוצלחת. תוכנית הערב הורכבה מתוצרי המשימות של המשחק ויחד עם אווירת הפורים חלקנו יחד תחושה של קהילה שעושה עבור עצמה ויש לה כוח להתמודד.

להלן הוראות המשחק ודוגמאות למשימות.

לכל קבוצה הוטמנו במהלך שלושה שבועות 4 פתקי משימה:

  1. המשימה הראשונה ,הינה משימת חשיבה והיא מוטמנת בחדר המנהלת. בסופה כתוב היכן מוטמנת המשימה הבאה. משימת חשיבה היא חידון או כל חידת הגיון. את התשובה יש להגיש למנהלת בית הספר. הניקוד נקבע בהתאם למהירות שבה הקבוצות מסיימות את המשימות.
  2. המשימה השנייה, האמנותית מוטמנת ברכוש של אחד מאנשי הצוות של כל קבוצה.בסופה כתוב היכן מוטמנת המשימה הבאה.
  3. המשימה השלישית, היא המשימה ההיתולית מוטמנת  בחדר המורים או בספריה. בסופה כתוב היכן מוטמנת המשימה הבאה
  4. המשימה הקהילתית, האחרונה מוטמנת בחצר בית הספר.

רמזים למקום המחבוא ולמשימות  ניתן ל"קנות" תמורת נקודות אצל המנהלת.

רצוף בזה דוגמאות לנוסח המשימה ובו הגיוון לכל קבוצה.

תהנו.

***

משימה אמנותית

קבוצה מספר: 2   צבע: אדום

למשימה זו מצורף שיר של משורר עברי. עליכם ליצור יחד מסכה אחת, קבוצתית, המבטאת את רוח השיר והפרשנות שנתתם לו.

( לכל קבוצה מצאו שיר משלה)

את המסכה יש להציג בערב הגיבוש ולהצמיד אליה את השיר וההסבר.

במקביל אתם יכולים לחפש את המשימה הבאה. תמצאו אותה מוטמנת  בחדר המורים. זכרו לשלוף רק את המשימה שלכם ולא לגלות לקבוצות האחרות אם מצאתם את שלהן.

***

משימה היתולית

קבוצה מס: 6   צבע: ירוק

עליכם לתכנן תחפושת היתולית , קבוצתית לערב הגיבוש. על התחפושת לשקף את האילוץ המופיע כאן.

בערב הגיבוש תצטרכו להופיע כקבוצה מחופשים על פי האילוץ. הצוות יצטרך לנחש איזה אילוץ הגרלתם. אל תעשו לנו את החיים קלים.

מגוון אילוצים לקבוצות השונות:

  • משחק קבוצתי
  • ניהול קריירה
  • חשיפה עצמית
  • זמן
  • חי, דומם, צומח
  • תורה, נביאים, כתובים
  • להיות או לא להיות
  • פוליטיקה
  • המשימה הבאה טמונה בחפציו או ברכושו האישי של אחד מקבוצתכם.

***

משימה קהילתית

קבוצה מס': 1   צבע: תכלת

במסגרת התרומה לקהילה, הקבוצה צריכה לקחת חלק בהכנת הערב הנדון.

אי לכך ובהתאם לזאת קבוצתכם נבחרה להכין: (לכל קבוצה הצמידו משימה אחת בלבד.)

  1. קישוט האולם ותפאורתו לקראת המסיבה
  2. ארגון הכיבוד הפורימי לערב
  3. הנחיית הערב ןכתיבת ההזמנות ברוח פורימית
  4. הבאת חפצים ותלבושות ליצירת מאגר למשחקים בערב
  5. הכנת הליווי המוסיקלי לערב כולל מוסיקה לריקודים
  6. עשיית "רעש" רציני בבית הספר לקראת הערב במהלך השבועיים בהם מתקיים המשחק ועד לערב עצמו. כמו כן יש לעקוב ולוודא שכולם שותפים, ערניים ונהנים.
  7. תכנון משלוח המנות המסורתי ועזרה בפירוק בסוף ערב המסיבה

פורסם בקטגוריה המענה בארגון החינוכי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>